Jméno   
Heslo   

Metoda dobrého startu

Metoda dobrého startu

METODA DOBRÉHO STARTU (MDS) sleduje rozvoj psychomotoriky ve všech aspektech v součinnosti se sférou emocionálně motivační a sociální, přispívá k rozvoji řeči.

Cvičení MDS u dětí s normální psychomotorickou úrovní rozvoj aktivizují, u dětí s poruchami vývoje upravují nepravidelně se rozvíjející funkce.

Metoda je zpracována do 25-ti lekcí s dostatečným výběrem modelových situací, respektuje individualitu dítětei možnosti učitele, poradenského pracovníka apod. Akceptuje aktuální odborné poznatky a reálnou situaci poraden, škol.

Zdroj: Swierkoszová, J., Bogdanowicz, M.: Metoda dobrého startu, 1998, KASIMO Ostrava

Co MDS u dětí podporuje:

  • příprava dětí na školní výuku psaní, čtení, příp. počítání
  • podporuje rozvoj řeči, zrakového vnímání, hrubé a jemné motoriky, vnímání rytmu
  • velmi vhodná pro děti s odkladem školní docházky
  • úspěšná u dětí se specifickými poruchami učení

Jak se s dětmi pracuje:

  • MDS podporuje učení hrou na základě vybrané dětské písničky
  • v první části si o písničce povídáme (rozvoj řeči a myšlení)
  • následuje pohybové znázornění písně (vnímání pohybu vlastního těla dítěte - rozvoj hrubé motoriky, orientace v prostoru)
  • v další části lekce se věnujeme pohybově - sluchovému cvičení (rozvoj jemné motoriky a rytmu)
  • v poslední části děti dokreslují přetištěné obrázky (příprava na psaní a čtení)

Kterým dětem je Metoda dobrého startu určena:

  • dětem předškolního věku s odkladem školní docházky i bez odkladu
  • dětem 1. - 2. třídy
  • u dětí, kterým byla diagnostikována specifická porucha učení až do 12-ti let věku

S dětmi se bude pracovat ve skupině 10-12 dětí.

Jedna lekce trvá 30 - 45 minut, s frekvencí 1x týdně.


 
MŠ Nelahozeves, školka Nelahozeves

Created by © 2011 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro mateřské školky a školy